جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی ثروت درون: نقطه شروع کامیابی

معرفی ثروت درون: نقطه شروع کامیابی

کتاب «ثروت درون: نقطه شروع کامیابی» اثر جول اوستین است که نشر ذهن‌آویز آن را چاپ و منتشر کرده. همه‌ی ما دیدگاهی منحصربه‌فرد داریم. هر کدام تصویری از خودمان، خانواده‌مان یا آینده‌مان در ذهنمان داریم. حال سؤال این است: تصویری که شما از خود دارید چیست؟ آیا خود را در حال صعود از قله‌های ترقی، غلبه بر موانع و زندگی در فراوانی می‌بینید یا گرفتار سختی‌ها؟ خود را فردی شکست‌خورده، معتاد، چاق می‌پندارید یا بدشانس؟ باید بگوییم تصویری که از خود در ذهنتان دارید، کیفیت زندگی‌تان را تعیین می‌کند. اگر شما دید محدودی داشته باشید، زندگی محدودی را هم تجربه خواهید کرد یا به عبارتی «انسان همانی است که می‌اندیشد».

جول اوستین در کتاب «ثروت درون» به خوانندگانش می‌آموزد که چگونه با ساختن تصویری از رؤیاهایشان و زندگی کردن آن‌ها در ذهن، رؤیاهای خود را به تحقق نزدیک کنند. او می‌گوید پیش از آنکه ترفیع بگیرید یا از اعتیاد رها شوید، باید تصور کنید که این اتفاق افتاده است؛ چراکه تصور و تخیل شما به ضمیر ناخودآگاهتان نفوذ می‌کند و وقتی چیزی به ضمیر ناخودآگاهتان وارد شود، نیروی جاذبه‌ای شما را به سمت آن می‌کشد بی‌آنکه حتی به آن فکر کنید.

نویسنده در این کتاب خود می‌نویسد: «بسیاری از افراد در ضمیر ناخودآگاه خود، تصوراتی منفی دارند. آن‌ها خود را ضعیف، شکست‌خورده، نالایق، ناکافی و بدشانس می‌دانند و هرگز حس خوبی به خودشان ندارند و البته که تصوراتشان اشتباه است.» جول اوستین می‌گوید که اگر انسان‌ها آن تصورات را تغییر دهند و خود را همان‌طور ببینند که خداوند آن‌ها را می‌بیند، همه‌چیز برایشان خوب پیش خواهد رفت و غرق در نعمت و فراوانی خواهند شد.

«جایی که رؤیا و خیال نباشد، بشر نابود می‌شود.» جمله‌ی کلیدی «ثروت درون» است. اوستین با استناد به این آیه‌ی کتاب مقدس می‌گوید: «کتاب مقدس نمی‌گوید اگر پول نباشد و اگر فرصت یا استعداد نباشد، بشر نابود می‌شود، بلکه می‌‎گوید اگر رؤیا و خیال نباشد، بشر نابود می‌شود. نداشتن رؤیا و خیال ما را محدود می‌کند؛ پس جسارت داشته باشید و دوباره رؤیاپردازی کنید. جرئت کنید و خیالی بزرگ از یک زندگی پر از فراوانی را در سر بپرورانید.

مطالب این کتاب به شما کمک می‌کند تا به نگاهی برسید که فقط فراوانی‌ها را می‌بیند، تفکر فراوانی. جول اوستین در کتاب «ثروت درون» به شما کمک کند تا طرز فکر شکست‌خورده‌تان را تغییر دهید و به جای داشتن یک رؤیا، خود رؤیا را زندگی کنید. او معتقد است که پس از خواندن این کتاب تفکر شما به واقعیت تبدیل خواهد شد.

قسمتی از کتاب ثروت درون اثر جول اوستین

یکى از مهم‌ترین جنبه‌هاى مشاهده الطاف الهى، داشتن تفکرى است که حول فراوانى و کامیابى مى‌چرخد. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، طرز فکر ما تعیین‌کننده‌ی کیفیت زندگى، پیروزى و شکست ماست.

باید بدانید که خداوند از قبل، شما را با هر آنچه براى یک زندگى موفق لازم است، مجهز کرده است. او بذرهایى درون شما کاشته که شما را مملو از امکانات، استعداد باورنکردنى، ایده‌ها و رؤیاهاى خلاقانه مى‌کند؛ اما اینکه آن بذرها در درون شما وجود دارند به این معنا نیست که شما به هر چیزى دست بزنید طلا مى‌شود. شما باید آن بذرها را بارور کنید. به بیانى دیگر، باید به درونیات خود باور داشته باشید. باید به خاطر داشته باشید که شما بنده‌ی خداوند بلندمرتبه هستید و براى داشتن زندگى‌اى خوب خلق شده‌اید. خداوند شما را براى زندگى متوسط نیافریده است. او شما را براى زندگى شکوهمند خلق کرده است. او توانایى، استعداد، خرد، بصیرت و نیروى خارق‌العاده خود را در اختیار شما قرار داده است. پس شما همین حالا، هر آنچه را براى محقق کردن سرنوشت الهى‌تان نیازمندید دارید.

کتاب مقدس مى‌گوید: «خداوند بندگانش را با تمامى برکات معنوى متبرک ساخته است.» توجه داشته باشید که زمان فعل جمله داخل پرانتر ماضى نقلى است؛ یعنى خداوند از قبل، این کار را انجام داده است و تمامى ملزومات موفقیت را در وجود ما نهاده است و حالا نوبت ماست که بر اساس آنچه در اختیار داریم عمل کنیم.

به خاطر داشته باشید که این همان کارى بود که ابراهیم باید انجام مى‌داد. بیست سال قبل از متولد شدن فرزندان ابراهیم، خداوند به او گفته بود: «من تو را پدر ملت‌هاى زیادى قرار داده‌ام.» ابراهیم مى‌توانست بگوید: «اما من که فرزندى ندارم! چگونه چنین چیزى ممکن است؟» برعکس، ابراهیم اعتماد کردن به وعده الهى را انتخاب کرد. باور او این بود:  «خدایا! چنین چیزى منطقى به‌نظر نمى‌رسد، اما من در تحقق وعده تو تردید ندارم و سعى نمى‌کنم از چگونگى تحقق آن سر در بیاورم. من فقط با تو همسو مى‌شوم. اگر تو مى‌گویى که من و ساره صاحب فرزند خواهیم شد، وعده‌ات را بى‌چون وچرا باور مى‌کنم.»

جالب اینجاست که وعده خداوند به ابراهیم هم با فعل ماضى نقلى بود؛ یعنى وعده خود را از قبل محقق شده نشان داد. مسلماً، خداوند در نظر داشت که پسرى به ابراهیم عطا کند، اما این طرح، از قبل برایش محقق شده بود. بااین‌حال، ابراهیم مأموریت داشت به خداوند اعتماد کند و به او ایمان داشته باشد و بیست سال بعد، ابراهیم و ساره صاحب فرزندى به نام اسحاق شدند.

به همین شکل، خداوند در کتاب مقدس، وعده‌هاى خوبى داده است، اما آن برکت‌ها، به‌خودى‌خود پدیدار نمى‌شوند. شما باید ایمان داشته باشید که رحمت الهى شامل حالتان است و خود را در لفاف رحمت الهى ببینید و همانند شخصى عمل کنید که رحمت الهى شامل حالش است تا نقش خود را ایفا کنید. وقتى نقش خود را ایفا کردید، وعده الهى به حقیقت خواهد پیوست.

براى مثال، در کتاب مقدس آمده است: «ما فراتر از پیروز  هستیم.» این جمله به این معنى نیست که وقتى قوى‌تر شویم، بزرگ‌تر شویم یا به مراحل ماوراى معنوى برسیم، فراتر از پیروز خواهیم بود. کتاب مقدس مى‌گوید ما همین حالا فراتر از پیروز هستیم.

شاید بگویید: «خب جول، چنین چیزى براى زندگى من صادق نیست! من مشکلات زیادى دارم. شاید بعد از حل شدن گرفتارى‌هایم، فراتر از پیروز باشم.»

باید بگویم نه، این‌طور نیست. خداوند اظهار مى‌دارد که شما همین حالا فراتر از پیروز هستید. اگر رفتار کردن همانند فردى پیروز را آغاز کنید، به زندگى پیروزمندانه و غرق در فراوانى خواهید رسید. باید بدانید که بهاى شادى، آرامش و سعادت شما از قبل پرداخت شده است. این بخشى از پکیجى است که خداوند برایتان آماده کرده است.

خرید کتاب ثروت درون

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.