جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

زندگی های پنهان درون گرایان / درون جهان مخفی‌مان

زندگی های پنهان درون گرایان / درون جهان مخفی‌مان

 

کتاب «زندگی‌های پنهان درون‌گرایان»، نوشته‌ی جن گرانمن، به همت نشر میلکان به چاپ رسیده است. آیا همیشه حس متفاوت‌ بودن داشته‌اید؟ در مدرسه ساکت بودید؟ آیا مردم از شما می‌پرسند: «چرا بیشتر حرف نمی‌زنی؟» اگر این‌طور باشد، شاید شما درون‌گرایید.

نویسنده می‌گوید: درون‌گرایان سی تا پنجاه درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و ما در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم سهیمیم. شاید پدر یا مادر، دوست، همسر، فرد مهم دیگری، فرزند یا همکار شما باشیم. ما رهبری می‌کنیم، می‌آفرینیم، تحصیل می‌کنیم، ابداع می‌کنیم، تجارت می‌کنیم، مشکلات را رفع می‌کنیم، دلبری می‌کنیم، شفا می‌بخشیم و عشق می‌ورزیم. درون‌گرایی نوعی خلق‌وخوست که با شخصیت‌تان فرق می‌کند؛ خلق‌وخو به ویژگی‌های ذاتی‌تان اشاره دارد که دیدگاهتان را درباره‌ی دنیا شکل می‌دهد، درحالی‌که شخصیت به منزله‌ی الگویی از رفتار، افکار و عواطف تعریف می‌شود که فردیت شما را می‌سازد. سال‌ها زمان می‌برد تا شخصیت ساخته شود، اما خلق‌وخو چیزی است که شما با آن متولد می‌شوید.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید راجع به درون‌گرایی بدانید این است که شما ایرادی ندارید. سکوت شما دلیل درهم‌شکسته‌بودنتان نیست. اشکالی ندارد که جمعه‌شب به جای رفتن به مهمانی در خانه بمانید. درون‌گرا بودن پدیده‌ای است کاملاً عادی.

به نمایندگی از همه‌ی آن‌هایی که مدت‌های مدیدی است به‌خوبی درک نشده‌اند، طرد یا نادیده گرفته شده‌اند، جن گرانمنِ درون‌گرا، دفاعی دلسوزانه آماده کرده تا قدم به دنیای اسرارآمیز درون‌گرایان بگذارید، زوایای عجیب اما جالب آن را کشف کنید و به تحسینش بپردازید.

این کتاب مناسب همه‌ی رده‌های سنی است و بر پایه‌ی تحقیقات علمی، مصاحبه‌های مفصل با متخصصان، نقل‌قول‌های درون‌گرایان و زندگی شخصی خودِ گرانمن، به سازوکار ذهن درون‌گرایان می‌پردازد و نشان می‌دهد چرا بیشتر آدم‌ها، چه در خانه و چه در محل کار، نمی‌توانند ارتباط مناسبی با درون‌گرایان برقرار کنند.

زندگی‌های پنهان درون‌گرایان بیانیه‌ای نیروبخش است که باورهای غلط را می‌زداید و حقایق را آشکار می‌کند. به کمک مطالب این کتاب، درون‌گرایان می‌توانند به جای جنگیدن با طبیعتِ خود با آن همراه شوند و به جایگاه درست خود در جامعه دست پیدا کنند.

https://gbook.ir/storage/resized/v5OLW5BFTziL2224nGVnbWXA7VKQXBaG.webp

قسمتی از کتاب زندگی‌های پنهان درون‌گرایان:

تعجبی ندارد که تنها بودن به عمق اندیشیدن شما کمک می‌کند. هنگامی‌که فکرتان مشغول دیگران است، غیرممکن می‌نماید که بتوانید به ریزه‌کاری‌ها دقت کنید و عمیقاً بیندیشید؛ همان‌طور که شاعر ژرف‌اندیش، مولوی، خاطرنشان کرد که: «اندکی تنهایی در اتاق خودت از هر نعمت دیگری که به تو عطا می‌شود ارزشمندتر است.» تنهایی موقع یادگیری و مطالعه هم کمک می‌کند. اگر دانشجویید و آزمونی مهم پیش رو دارید، تنهایی مطالعه ‌کردن را مدنظر قرار دهید. استادان جامعه‌شناسی، ریچارد آروم و یاسیپا روکسا، در پژوهشی به این نتیجه رسیدند که دانشجویانی که به‌تنهایی مطالعه می‌کنند بیشتر از کسانی که گروهی مطالعه می‌کنند احتمال دارد موفق شوند و دانششان را حفظ کنند. برای همین دانشجویانی که زمانی را در تنهایی تفکر می‌کنند احتمالاً تمرکز بهتری دارند.

برای خوش ‌بودن لزوماً به دیگران نیاز ندارید. ربکا راتنر و ربکا همیلتون، استادان دانشگاه، در پژوهشی نشان دادند که افراد می‌توانند همان‌قدر از به‌تنهایی حاضرشدن در فعالیت‌های مفرح خوش بگذرانند که در فعالیت‌هایی که در کنار دیگران شرکت می‌کنند خوش می‌گذرانند. در محوطه‌ی دانشکده‌ای در امریکا از افرادی -که تنها یا جفت بودند-پرسیدند که چقدر علاقه دارند از نمایشگاه هنری در آن حوالی دیدن کنند. اغلب آن‌هایی که تنها بودند اشتیاقی به رفتن نداشتند، اما محققان به رفتن تشویقشان می‌کردند. آن‌ها هر دو گروه -تنهایان و جفت‌ها- را بعد از نمایشگاه مطالعه کردند و دریافتند که به همه خوش گذشته بود. پس اگر گروه موسیقی محبوبتان به شهر آمده است و نمی‌توانید کسی را پیدا کنید تا با شما بیاید، درهرصورت به آن کنسرت بروید. بخش «خیلی خوش نمی‌گذردِ» ماجرا موقعی وارد می‌شود که شما نگران برداشت مردم درباره‌ی تنهایی‌تان هستید. فکر می‌کنند بازنده‌ای هستید که کسی را ندارید تا با او بیرون بروید؟ درصورتی‌که بتوانید بر نگرانی از فکر مردم درباره‌ی خودتان چیره شوید، انجام‌ دادنِ تنهایی کارها فوق‌العاده است. مطالعه‌ی باروم نشانمان می‌دهد که چنین تجاربی شاید بخشی از شفاف‌ترین خاطراتتان شوند.

وقتی تنهایید، می‌توانید به روش خودتان عمل کنید. همراه دیگران بودن به این معنی است که همیشه باید تا حدی مصالحه کنید. دیگری شام ایتالیایی می‌خواهد و شما شام چینی؟ شما خرید می‌خواهید و دیگری گشت‌وگذار؟ همیشه چیزی را که می‌خواهید نمی‌توانید به دست بیاورید و فقط به خواسته‌ی یکی از شما عمل می‌شود. درهرصورت وقتی تنهایید، اگر بخواهید می‌توانید در تختخوابتان مرغ ترش بخورید و اینترنتی خرید کنید.

از همه مهم‌تر اگر درون‌گرایید، خلوت به شما قوت می‌بخشد. بنابراین خجالتی ندارد که خود را در پتو بپیچید و در خانه استراحت کنید، چون سطح انرژی‌تان بستگی به آن دارد.

کتاب زندگی‌های پنهان درون‌گرایان را نیلوفر دهقانی ترجمه کرده و کتاب حاضر در 248 صفحه‌ی رقعی و با جلد نرم چاپ و روانه‌ی کتابفروشی‌ها شده است.

خرید کتاب زندگی‌های پنهان درون‌گرایان

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.