جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: کسب و کار پنج ستاره

معرفی کتاب: کسب و کار پنج ستاره

 

کتاب "کسب‌وکار پنج ستاره" با زیرعنوانِ "ایده‌های ساده برای رساندن خدماتتان به سطح جهانی"، نوشتۀ سارا مهدوی  توسط انتشارات کلید آموزش به چاپ رسیده است. این کتاب با مطالعه و بررسی چندین برند معتبر که هر یک در زمینه خود جزو بهترین‌ها هستند، به چندین نکته کلیدی پرداخته است که می‌تواند کسب‌وکار شما را از رقبا متمایز سازد و باعث شود سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید.

ارتباط پایدار بر اساس رفتار با مشتریان، عنصر اساسی در مدیریت موفق کسب‌وکارهاست. در این رویکرد، تمرکز بر تعاملات و تجربیات مثبت مشتریان قرار دارد تا ارتباطات بلندمدت و پایدار با آنها ایجاد شود. این رویکرد نیازمند فهم عمیق از نیازها و ترجیحات مشتریان است تا بتوان به بهترین شکل با آنها ارتباط برقرار کرد و خدمات و محصولاتی ارائه داد که با انتظارات آنها هماهنگ باشند. ارتباط پایدار بر اساس رفتار با مشتریان نقش اساسی در ایجاد و حفظ وفاداری مشتریان و افزایش رضایت آنها ایفا می‌کند.

کتاب به بررسی برندها و شرکت‌هایی پرداخته است که با ارائه تجربیات به‌یادماندنی برای مشتریان، موفق به جذب بازار و افزایش فروش شده‌اند. ایجاد یک تجربۀ خرید لذتبخش برای مشتریان، علاوه بر جلب مشتریان معمولی، می‌تواند باعث تبدیل آنان به طرفداران و نمایندگان فعّال کسب‌وکار شود. مفهوم مزیت رقابتی و سرعت به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جلب و حفظ مشتریان و همچنین مقابله با رقبا نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب تأکید دارد که در دنیای پر رقابت کنونی، تبلیغات تنها کافی نیست و باید از تجربیات خود برای جلب و نگه‌داشتن مشتریان استفاده کرد. آنالیز موفقیت شرکت‌های برجسته نشان می‌دهد که ایجاد تجربیات عالی برای مشتریان، عملکرد مالی بهتری را به دنبال دارد. در پایان، کتاب تأکید دارد که مشتریان امروزی به دلیل فراگیری تبلیغات، به تجربیات دیگران اعتماد بیشتری می‌کنند؛ بنابراین، تلاش برای ایجاد تجربیات بی‌نظیر و فراگیر می‌تواند برند را از رقبا تفکیک دهد و به موفقیت کسب‌وکار کمک کند.

قسمتی از کتاب کسب‌وکار پنج ستاره:

این روزها مشتریان بیشتر از هر زمان دیگری تحت بمباران تبلیغات برندهای مختلف قرار می‌گیرند. هرکسی به نوعی فریاد می‌زند: «من بهترین هستم و من را انتخاب کنید! » اما سؤال مهم این است: آیا کسی که بیشتر

سروصدا می کند، بیشتر در ذهن مشتری می‌ماند؟ یا سهم بیشتری را از بازار می‌گیرد؟ پاسخ این است که «نه لزوماً ». فقط کافی است کمی فکر کنید. برندهایی را به خاطر بیاورید که هزینه‌های هنگفت صرف تبلیغات

 کرده‌اند؛ اما امروز هیچ اثری از آن ها نیست. این ایده به هیچ وجه به معنای این نیست که با تبلیغات مخالفم؛ نظر من این است که تبلیغات به تنهایی نمی‌تواند تضمین‌کنندۀ موفقیت یک کسب‌وکار باشد. در دنیای همواره در تحول تجارت، به مزیتی رقابتی نیاز دارید تا شما را از رقبایتان جدا کند. مزیت رقابتی یکی از مفاهیم مهم بازاریابی است که سرعت رشد کسب وکارتان را بیشتر می‌کند. مزیت رقابتی مانند سدی عمل می‌کند که بین شما و رقبایتان ایجاد شده. این سد باید به اندازه‌ای بلند باشد تا رقیب به راحتی نتواند از آن عبور کند. اجازه بدهید سؤالی مهم از شما بپرسم: چرا مشتری بین شما و رقیبتان، باید از شما بخرد؟ شما چه تفاوتی با رقیبتان دارید؟

وقتی این سؤال را از فروشنده‌ها یا صاحبان کسب وکار می‌پرسیم، اغلب جواب مشخصی برای این سؤال ندارند یا این طور پاسخ می‌دهند که خدمات یا محصولات ما بسیار عالی است! شاید مأیوس‌کننده به نظر برسد؛ اما رقبایتان هم همین نظر را دربارۀ محصولات یا خدماتشان دارند.

اگر مزیت رقابتی قدرتمندی نداشته باشید، همیشه باید آمادۀ خطر باشید. باید هر روز به رقبایتان نگاه کنید و سعی کنید تاکتیک‌های آن‌ها را کپی کنید. اگر رقیب قیمت خود را کاهش داده است، شما هم باید قیمتتان را

کاهش دهید. اگر آنها محصولات جدیدی عرضه کرده‌اند، شما هم باید به دنبال تولید محصول جدید باشید. جک ولش، مدیرکل جنرال الکتریک، به سبب این اعتقادش معروف است که می گوید:  اگر وجه تمایز ندارید، رقابت نکنید.

مزیت های رقابتی را می توان به دو دستۀ سخت و نرم تقسیم بندی کرد:

دستۀ سخت مربوط می شود به محصولات؛ اینکه محصول شما در مقایسه با محصولات دیگر بازار، چقدر باکیفیت‌تر است و تفاوت چشمگیری دارد. فروش براساس تفاوت‌های محصول، با خطری بزرگ روبه‌رو خواهد بود و آن هم کپی‌کردن توسط رقبای فرصت‌طلب است. ممکن است رقبا همان محصول یا محصولی بسیار مشابه آن را ارائه دهند و در این صورت، مزیت رقابتی شما از بین می‌رود.

کوین بوهرن، معاون سابق اجرایی شرکت کامپک، می‌گوید:

در گذشته وقتی محصول جدید تولید می‌کردیم، تا شش ماه منحصربه فرد بودن خودش را حفظ می کرد؛ ولی الان این وضعیت حتی تا آخرِ هفته هم دوام نمی‌آورد و به‌سرعت کپی می‌شود.

خرید کتاب کسب‌وکار پنج ستاره

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.