جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: باشگاه پنج صبحی‌ها

معرفی کتاب: باشگاه پنج صبحی‌ها

 

«باشگاه پنج صبحی‌ها» کتابی‌ست نوشته‌ی رابین شارما که نشر نون آن را به چاپ رسانده است. رابین شارما در باشگاه پنج صبحی‌ها داستان دو غریبه را روایت می‌کند که با یک میلیاردر بزرگ آشنا می‌شوند و پیشنهادهای او را برای دستیابی به موفقیت همه‌جانبه در زندگی می‌پذیرند. نکات ارائه‌شده در این کتاب کاملاً ساده و قابل اجرا و درعین‌حال بسیار تاثیرگذار است و خوانندگان را قادر می‌سازد از روز، هفته، ماه، سال و عمر خود به بهترین شکل ممکن بهره‌گیری کنند و نتایجی عالی در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود رقم بزنند.

مفهوم باشگاه پنج صبحی‌ها شامل برنامه‌ی صبحگاهی متحول‌کننده‌ای است که مردم را قادر می‌سازد میزان بهره‌وری‌شان را افزایش دهند و در زمینه‌های کار، زندگی شخصی، سلامتی و روحیه به موفقیت‌هایی خارق‌العاده دست پیدا کنند.

رابین شارما نویسنده و سخنران انگیزشی اهل کانادا است که کتاب پرفروشش «راهبی که فراری‌اش را فروخت» به بیش از 70 زبان ترجمه شده است. باشگاه پنج صبحی‌ها کتابی است که زندگی شما را برای همیشه متحول خواهد کرد.

روش شارما ساده است: ساعت پنج صبح از خواب بیدار شوید و اولین ساعت روز خود را با تمرکز روی خودتان بگذرانید. زود بیدار شدن و لذت‌بردن از اوقاتی بدونِ حواس‌پرتی به شما کمک می‌کند خود را برای موفقیت آماده کنید. در حالیکه ممکن است بیدارشدن قبل از طلوع آفتاب غیرقابل‌تصور به نظر برسد، تغییر در الگوی خواب شما می‌تواند به روال‌های کاری بهتر و پهنای باند بالاتر مغز در طول روز منجر شود.

به گفته‌ی رابین، مغز شما زمانی که از خواب بیدار می‌شوید آرام، متمرکز و پربازده است. شروع روز زودتر و با یک ساعت وقت‌گذاشتن برای خود، به شما کمک می‌کند تا از یک روز پرانرژی‌تر و پربارتر لذت ببرید.

زود بیدار شدن فواید بسیاری را شامل می‌شود که از آن جمله است:

-عملکرد بهتر: انسان‌ها دارای مقدار معینی از کنترل و تمرکز هستند. با گذشت روز، خلق‌وخوی شما تغییر می‌کند، وظایف سخت‌تر به نظر می‌رسند و احساس خستگی می‌کنید. شروع زودهنگام روز و سوارشدن بر موج بهره‌وری می‌تواند این اطمینان را حاصل کند که تمرکز خود را در ابتدا به مهم‌ترین کارها اختصاص می‌دهید و در نهایت این سبب می‌شود که کارهای بیشتری را انجام دهید.

-بهبود خواب: افرادی که زودتر از خواب بیدار می‌شوند، طبعاً زودتر به تختخواب می‌روند. خواب بهتر معمولا به انرژی بیشتر و خلق‌وخوی بهتر ترجمه می‌شود.

-کاهش استرس: بیدارشدن در ساعت 5 صبح به این معنی است که می‌توانید زمان خود را به دوش گرفتن، آماده شدن برای کار و صرف صبحانه آرام اختصاص دهید. به علاوه، رفتن به محل کار قبل از ساعت شلوغی ترافیک، استرس را کاهش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد از رفت‌وآمد صبحگاهی خود لذت ببرید.

-فعال بودن بیشتر: مطالعات نشان می‌دهد که افراد صبح زود فعال‌تر هستند. برنامه صبحگاهی متفکرانه به نظم بهتر و عادات قوی‌تر برای بقیه‌ی روز شما تبدیل می‌شود.

سی دقیقه تا دو ساعت پس از بیدارشدن از خواب است که مغز شما احساس گرفتگی می‌کند. زنگ بیداری ساعت 5 صبح تضمین می‌کند که تا زمانی که به محل کار می‌روید، از مه مغزی صبحگاهی خود خارج شده و آماده تمرکز باشید.

قسمتی از کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها:

با خودش فکر کرد: «فرهنگ ما موفقیت رو با مقدار پولی که داریم، چیزهایی که بهشون رسیدیم و نفوذی که به دست می‌آریم می‌سنجه. درحالی‌که اگرچه آقای رایلی و سخنران هر دو موافق‌ان که این‌ها همگی اهمیت دارن، من رو تشویق کردن با معیارهای دیگری کیفیت زندگی‌ام رو بسنجم؛ مثلا، با اتصالم به قدرت ذاتی‌ام، با نزدیکی‌ام با اصالتم و با سرزندگی و سلامتی‌ام، و همین‌طور با مقدار شادی‌ام. این دیدگاه خیلی بهتری به موفقیته . اینکه آدم هم در عالم بیرون موفق باشه و هم در عالم درون به آرامش برسه.»

زمانی که در سمینار سخنران گذرانده بود و روزهایی که در این جزیره‌ی بکر، در کنار مردمی که هنوز برای «صبح به‌خیر» گفتن به یکدیگر وقت می‌گذاشتند، به غریبه‌ها لبخند می‌زدند و گرمای واقعی در رفتارشان نشان می‌دادند، سپری کرده بود، رفته‌رفته تغییرات بزرگ و کوچکی در درکش از ذات حقیقیِ یک زندگی بهره‌ور، کامیاب و ارضاکننده ایجاد می‌کرد.

کارآفرین متوجه شد که کم‌کم دارد از حالت ماشینی دور و به حالت انسانی‌اش نزدیک‌تر می‌شود. دیگر اجباری برای چک‌کردن موبایلش احساس نمی‌کرد. یادش نمی‌آمد هیچ‌وقت دیگری این‌قدر خلاق و نسبت به معجزات زندگی، هوشیار بوده باشد. هیچ‌وقت چشمش این‌گونه به‌روی الطافی باز نبود که یک روز جدید روی سیاره‌ی زمین با خودش می‌آورد. و در هیچ زمانی، به این اندازه از زندگی شاکر نبود، یا حداقل به یاد نمی‌آورد که بوده باشد. بله، به معنای واقعی کلمه، بابت تمام چیزهایی که تجربه کرده بود احساس شکرگذاری می‌کرد. متوجه شد که سختی‌های زندگی به استقامت، بصیرت، علاقه‌مندی و دانایی‌اش افزوده‌اند. کم‌کم درک کرد که یک زندگی مسحورکننده با رنگ‌های بدیع، رد زخم‌هایی هم‌روی خود دارد.

خرید کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.