جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

خلق محتوا خلق مشتری-بازاریابی محتوا در صنعت چاپ و نشر

خلق محتوا خلق مشتری-بازاریابی محتوا در صنعت چاپ و نشر

 

جهان اینترنت پر از اطلاعات، منابع الهام و سرگرمی‌های رایگان است. اینها چیزهایی هستند که مردم معمولاً هنگام جستجوی آنلاین به دنبال آن هستند. میلیون‌ها سایت و پلتفرم‌های گوناگون وجود دارند که در حال ارائه‌ی اطلاعات به کاربران هستند و در این میان کتاب شما ممکن است در بین گزینه‌های بی‌شماری گم شود.

هر محتوایی که در اینترنت منتشر می‌کنید، راه مشخصی برای افراد است تا به سمت محصول (کتاب) شما هدایت شوند. هر عنصر محتوایی تکه‌ای از سازه‌ی پُلی است در راه رسیدن به کتاب شما. با انتشار محتوای خود در قالب‌های گوناگون، می‌توانید مخاطبان مختلفی را هدف قرار دهید.

محتوایی با کیفیت خوب، مفید یا سرگرم‌کننده ارائه دهید که افراد را به سمت کتابِ شما بیاورد. آنها کم کم شما را می‌شناسند، شما را دوست خواهند داشت و به شما اعتماد می‌کنند و پس از آنکه کتاب را رونمایی کردید، به فکر خرید کتاب شما خواهند افتاد. هزاران کتاب هر هفته به انتهای جدول فروش سقوط می‌کنند زیرا هیچکس از چاپ آنها خبری ندارد. چگونه می‌توانید مطمئن شوید که کتاب شما به چنین سرنوشتی محکوم نمی‌شود؟

با رویکرد بازاریابی محتوا، چیزی بدیع خلق می‌کنید. این می‌تواند یک گزارش کوتاه، یک مقاله، عکس، ویدئو، پادکست و... باشد. محتوایی که طول عمر آن طولانی است و حتی بعدها می‌توان آن را در موتورهای جستجو پیدا کرد و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند یا سال‌ها بعد به آن لینک دهند. به عنوان مثال گفتگو با مترجمِ یک کتاب در قالب یک پادکست چیزی است که سبب می‌شود افراد با شنیدن آن به خرید کتاب شما ترغیب شوند.

رسانه‌های اجتماعی عمدتاً میزبان محتواهای زودگذر هستند که برای جلب توجه در نقطه‌ای که شخص در آن لحظه حضور دارد طراحی شده‌اند. پست‌ها در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی فقط به طور خلاصه در جدول‌های زمانی ظاهر می‌شوند و سپس در انبوه چیزهای دیگر غرق می‌شوند. هر چیزی در رسانه‌های اجتماعی فوری است و به سرعت محو می‌شود.

شما مالک این پلتفرم‌ها نیستید، بنابراین پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در هر زمانی ناپدید شوند. این دلیل اصلی آن است که شما هرگز نباید کل محتوای خود را بر روی پلتفرمی که مالکش هم نیستید، مدیریت کنید، زیرا زمانی که قوانین تغییر کند، کتاب‌های شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

سال‌ها پیش مردم همه‌ی محتوای خود را در مای اسپیس قرار می‌دادند، و سپس ظهور فیس‌بوک، مای اسپیس را غرق کرد. اکنون مردم همین کار را با اینستاگرام انجام می‌دهند.

بنابراین، از ابزار رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، اما پایه‌ی پلتفرم خود را در سایت میزبانی شده‌ی خود ایجاد کنید و از رسانه‌های اجتماعی برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده کنید.    

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.