جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

بازاریابی محتوایی ویدیویی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

بازاریابی محتوایی ویدیویی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

 

در دنیایی که همه ما بیشتر به صفحه‌ی نمایش، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها وابسته هستیم، اهمیت بازاریابی محتوایی ویدئویی به هیچ‌وجه قابل تردید نیست. از این گذشته، داده‌های بازاریابی ویدیویی نشان می‌دهد که 87 درصد از کسب‌وکارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند. زیرا به سادگی جواب می‌دهد.

امروزه بسیاری از مردم طیف گسترده‌ای از ویدئوها را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب تماشا می‌کنند. برای این تقاضا، چشم‌انداز بازاریابی جدیدی به‌وجود آمده است که کارشناسان آن را «بازاریابی محتوایی ویدئویی» نامیده‌اند.

بازاریابی محتوایی ویدئویی یک استراتژی بازاریابی جدید است که از اصل تولید و به اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی مرتبط و سازگار با گروه هدف شما برای به‌دست‌آوردن سرنخ‌های جالب و جذاب استفاده می‌کند.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی، باید به نحوه‌ی رتبه‌بندی ویدئوهای شما، تعداد افرادی که شما را دنبال می‌کنند و تعداد افرادی که ویدئوهای شما را تماشا می‌کنند یا مطالب سایت شما را می‌خوانند توجه کنید. زیرا بسیاری از مردم روش‌های «صرفه‌جویی در زمان» را برای مطالعه، خرید یا بازدید، قبل از هر اقدامی ترجیح می‌دهند.

اگر چه «ویدئو» فرمی است که بسیاری از مردم آن را دوست دارند و تماشا می‌کنند، اما هنوز هم یک چالش بزرگ برای تولیدکنندگان محتوای ویدئویی وجود دارد؛ از آنجایی که برندها می‌خواهند جذاب باشند، نیاز به «ایده‌های چشمگیر» فزاینده‌ای دارند.

این یک واقعیت است که بازاریابی ویدئویی جواب می‌دهد و با گذشت زمان، استفاده از این استراتژی برای بازاریابی دیجیتال شما ضروری خواهد بود.

بااین‌حال، اگر قبلاً بازاریابی ویدئویی را امتحان نکرده‌اید، باید بدانید که کمیت‌های مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

براساس گزارش بلوکرونا، تولید یک سری ویدئو در هر هفته یا ماه، اعتبار برند را توسعه می‌دهد و مشتریان شما را جذب می‌کند که مشتاقانه منتظر محتوای ویدئویی بعدی شما باشند. آنها به دیدن محتوای شما به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده مانند برنامه‌های تلویزیونی عادت می‌کنند. بدون‌شک، ساخت یک ویدئو مزایای خود را دارد، اما برنامه‌ریزی چندین ویدئو با توجه به مسائل و عوامل پیش‌بینی‌نشده بهترین کار است.

و هرگز فراموش نکنید، هنگامی که این ویدئوها ایجاد می‌شوند، مراقب باشید که آنها را در پلتفرم‌های متنوع به اشتراک بگذارید تا با جامعه‌ی بزرگتری از مخاطبان روبرو باشید.

افزایش اعتبار برند و فروش بیشتر از جمله نتایج بازاریابی محتوایی ویدئویی است. همچنین انیمیشن می‌تواند ایده‌هایی را زنده کند که هیچ متنی یا ویدئویی دیگر نمی‌تواند. انیمیشن‌ها ترکیبی کامل از سرگرمی، نوستالژی و سادگی هستند و به خوبی کار می‌کنند.

یک ویدئوی خوب کارکردی در طول زمان دارد و این، ابزاری قدرمند و موثر در بازاریابی است. ویدئوها شما را قادر می‌سازند تا زمانی را که بازدیدکنندگان در سایت شما می‌گذرانند افزایش دهید. بنابراین، قرارگرفتن در معرض پربازدیدها اعتماد ایجاد می‌کند و به موتورهای جستجو سیگنال می‌دهد که به سایت شما توجه کنند.

هنگامی که به‌طور خلاصه به روند طی شده در سال‌های گوناگونِ استراتژی‌های بازاریابی محتوا نگاه می‌کنیم، شاهد افزایش محبوبیت ویدئوها به عنوان فرمت بازاریابی محتوا هستیم. در سال 2017، ویدئوها در لیست تاکتیک‌های بازاریابی شهرت و اهمیت ویژه‌ای داشتند.

در این میان یوتیوب محبوب‌ترین و سودمندترین پلتفرمِ اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی است. 87 درصد از بازاریابان می‌گویند یوتیوب یک ابزار موثر برای آنهاست. 70 درصد از بازاریابان ویدئوهای خود را در یوتیوب منتشر می‌کنند و 35 درصد از بازاریابان فکر می‌کنند که یوتیوب بهترین بازده سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد.

همچنین پلتفرم محبوب و پربازده بعدی اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی بصری دارای 1 میلیارد کاربر فعال است. و بررسی‌ها در مورد تاثیر اینستاگرام بر رفتار خرید مشتری نشان می‌دهد که 75 درصد از آنها می‌گویند؛ پس از کشف محصولات در اینستاگرام، تصمیم به خرید آنها گرفته‌اند.

41 درصد از بازاریابان از ویدئوی اینستاگرام استفاده کرده‌اند. از بین کسانی که از آن استفاده کرده‌اند، 78 درصد آن را یک استراتژی موثر دانسته‌اند. همچنین برندها قدرت اینستاگرام را می‌‌پذیرند و سعی می‌کنند هشتگِ برندِ خود را ایجاد کنند تا به ایجاد گفتگوهای مرتبط کمک کنند.

پس اگر هنوز دست‌به‌کار نشده‌اید، به سرعت ساخت ویدئو را شروع کنید.

گردآوری و ترجمه: محسن امینی

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.