جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: رازهایی درباره‌ پول که زنان باید بدانند

معرفی کتاب: رازهایی درباره‌ پول که زنان باید بدانند

 

«رازهایی درباره پول که زنان باید بدانند» کتابی است نوشته‌ی پاتریج سی. واشینگتن که انتشارات پارس کتاب آن را به چاپ رسانده است. این کتاب پاسخ‌های سریع، ساده، عملی و واقعی به مهم‌ترین سؤالات شما درباره‌ی پول می‌دهد. پولداری و ثروت‌آفرینی هیچ ارتباطی به پول ندارد، بلکه به‌طور صددرصد به خود شما و ذهنیت شما درباره‌ی پول مربوط می‌شود. تغییر نگرش نسبت به پول کار ساده‌ای نیست. شاید در کودکی زیاد کلمات منفی درباره‌ی پول و عادت‌های ثروت‌آفرینی ـ مثل طرح مالی دیگر چیست؟ ـ را شنیده‌اید؛ اما قسمتی از ثروتمند شدن به داشتن این ذهنیت مربوط می‌شود که پول ابزار مهمی است که اگر درست از آن استفاده کنید می‌توانید زندگی دلخواه‌تان را بیافرینید. اما اگر درست از آن استفاده نکنید، منبع اضطراب، استرس و نزاع می‌شود.

تفاوت بین ثروتمندان و فقرا در تفکر آن‌ها درباره‌ی پول است. تنها راه پیشرفت و فراموش‌کردن گذشته جایگزینی نگرش قبلی با نگرش جدید است. ما مخلوقات عادت هستیم، وقتی کاری برای تغییر دادن عبارت‌های منفی خود انجام نمی‌دهیم، در اصل به همان عادتِ کاری انجام ندادن ادامه می‌دهیم. در اصل یا شما کاری انجام می‌دهید یا کاری انجام نمی‌دهید. از این دو حالت خارج نیستید.

ثروتمندان آموزش و یادگیری را شیوه‌ی زندگی خود قرار می‌دهند و افراد عادی سرگرمی و تفریح زیاد را. حتی اگر خود را جزء افراد اهل مطالعه دسته‌بندی نکنید، زمان آن است که روش یادگیری مفید را شیوه زندگی خود قرار دهید. در سمینارها و کنفرانس‌ها شرکت کنید، در کنفرانس‌های راه دور شرکت کنید، در وبینارها ثبت‌نام کنید یا برای استخدام مربی یا استاد سرمایه‌گذاری کنید. ببینید چه چیزی برای شما مفید است اما از امروز به بعد، هرگز دست از یادگیری برندارید.

نویسنده می‌گوید: «پس از آنکه به سراسر کشور سفر کردم و با زنان مشاغل مختلف دیدار داشتم، به نکته‌ی مهمی پی بردم که بیشتر افراد موفق هم آن را فراموش کرده‌اند. زن‌ها در سراسر عمر خود درآمد کمتری دارند، اما اغلب اولین تأمین‌کننده‌ی نیازهای فرزندان و همین‌طور سرپرست خانواده هستند. زنان تمام درآمد خود را صرف خانواده می‌کنند و درآمد آن‌ها در یک چشم برهم‌زدن ناپدید می‌شود. درحالی‌که برخی از ما به‌طور رسمی برای بودجه‌ی خود برنامه‌ریزی نمی‌کنیم، وقتی با حقوق ناچیز از سه تا پنج نفر مراقبت می‌کنید، می‌دانید پولی برای شما باقی نمی‌ماند. مشکل سوءمدیریت بودجه‌ها و صندوق‌های پول نیست. گاهی مسئله بیشتر به درآمد مربوط می‌شود نه به مخارج. چطور با این همه محدودیت به دنبال فرصت‌هایی باشید که تمام سرنوشت و شرایط خانواده‌ی شما را تغییر دهد؟ دستورالعمل موفقیت مالی ساده است: با بالاترین درآمد، کمترین هزینه‌ها و مخارج می‌توانید استاندارد شخصی با کیفیت زندگی خود را حفظ کنید. وقتی از پول بیشتر حرف می‌زنم، بیشتر مردم تصور می‌کنند که آن‌ها را به کارآفرینی و کسب‌وکار تشویق می‌کنم. من کارآفرین الهام‌بخش مدیر املاک، در قسمت رهن، سرمایه‌گذاری 21 ساله ایمان دارم که می‌توانید از توانایی‌ها و موهبت‌های خود برای درآمدزایی استفاده کنید. درست است، من اندکی کارآفرینی را توصیه می‌کنم، اما به پیشرفت شما مطمئنم. زنان در صنعت و پیشرفت ما مردان نقش به‌سزایی داشته‌اند و من برای آنان احترام خاصی قائلم و می‌دانم دلیل موفقیت امروز من پیروی از مسیرهایی است که آن زنان پیش روی ما روشن کردند.

 قسمتی از کتاب رازهایی درباره پول که زنان باید بدانند:

خواه بلندمدت پس‌انداز کنید، خواه کوتاه‌مدت، پس‌انداز منظم و مستمر از همه‌چیز مهم‌تر است. پس‌انداز مستمر به شما در مدیریت پول، برنامه‌ریزی برای نیازهای آینده، سازگاری با هزینه‌های نامنتظره و اضطراری، پرهیز از قرض گرفتن و پرداخت سود غیرضروری و رهایی از استرس مالی کمک می‌کند. هنوز درک تفاوت بین پس‌اندازهای کوتاه‌مدت و بلندمدت به شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی مالی آگاهانه‌تری انجام دهید و درنهایت بهترین انتخاب را انجام دهید.

پس‌انداز بلندمدت معمولاً شامل اهدافی چون سرمایه‌گذاری، بازنشستگی و تحصیل فرزندان می‌شود. پس‌اندازهای کوتاه‌مدت مواردی چون بودجه‌های اضطراری را شامل می‌شود. من اصطلاح «بودجه مخصوص فرصت‌ها» را ترجیح می‌دهم. این به شما اجازه می‌دهد در نوسانات مالی همواره پول در دست داشته باشید، هم به‌طور برنامه‌ریزی‌شده و هم برنامه‌ریزی‌نشده. اتفاقات برنامه‌ریزی‌نشده شامل لحظاتی می‌شود که خود را با تایر پنچر در کنار جاده می‌یابید یا آب‌گرم‌کن زیرزمین منزلتان می‌ترکد. وقتی پس‌انداز ندارید این هزینه‌ها برای شما مبالغ هنگفتی را از کارت اعتباری بانک خارج می‌کند که باید بعدها سود آن را نیز پرداخت کنید که فقط وضعیت وخیم قبلی را شدیدتر می‌کند.

جدا از «بودجه ویژه مواقع خاص»، پس‌اندازهای کوتاه‌مدت ممکن است شامل خریدهای سنگینی شود که قصد دارید از یک تا پنج سال آینده انجام دهید، هرچند، تعیین بودجه برای این اهداف باید بعد از پولی که برای روز مبادا پس‌انداز کرده‌اید قرار گیرد. هزینه‌های عمده مثل خرید خانه، برنامه‌ریزی یک تعطیلات یا تعمیرات و نوسازی، هزینه‌های دندانپزشکی و هر چیزی که دلتان برای آینده نزدیک می‌خواهد به پس‌انداز کوتاه‌مدت نیاز دارد. 

خرید کتاب رازهایی درباره پول که زنان باید بدانند

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.