جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

ریچارد عثمان اولین رمان خود را در سری جدید جنایی منتشر می‌کند

ریچارد عثمان اولین رمان خود را در سری جدید جنایی منتشر می‌کند

 

«ما پرونده‌های قتل را حل می‌کنیم» دو کارآگاه جدید را معرفی می‌کند. اما نویسنده، ریچارد عثمان، گویی شخصیت‌های «باشگاه قتل پنج‌شنبه» را رها نکرده است. عثمان در گفت‌وگویی با گاردین از این اثر جدید می‌گوید.

مجموعه‌ی جنایی جدید ریچارد عثمان به نام «ما پرونده‌های قتل را حل می‌کنیم» پس از موفقیت چشمگیر رمان‌های «باشگاه قتل پنج‌شنبه» اعلام شده که به چاپ خواهد رسید.

«کارآگاه‌های محبوب مجموعۀ پرفروش قبلی فعلاً در حال استراحت هستند. من در آخرین کتاب، «آخرین شیطانی که می‌میرد» چیزهای زیادی را به آن‌ها تحمیل کردم، بنابراین یک سال به آن‌ها فرصت دادم تا استراحت کنند، به عقب برگردند و دوباره نفسی تازه کنند.» عثمان می‌گوید: «اما آن‌ها بازخواهند گشت.»

عثمان در توصیف کتاب جدید به گاردین می‌گوید: امی در 30 سالگی است و استیو در 50 سالگی؛ اما این واقعیت که استیو بازنشسته است برای نویسنده جذابیت داشت؛ زیرا به این مسئله علاقه داشت که درست زمانی که فکر می‌کنید می‌دانید مرحله بعدی زندگی‌تان چگونه است، «زندگی اغلب ایده‌های دیگری برای شما رو می‌کند.»

عثمان می‌گوید: «شروع یک مجموعه‌ی جنایی جدید مسئله‌ای چالش‌برانگیز اما ضروری بود: «امیدوارم تا 90 سالگی بنویسم و این بدان معناست که باید 40 کتاب «باشگاه قتل پنج‌شنبه» دیگر بنویسم! بنابراین باید این کار را انجام دهم و درباره‌ی دنیاهای دیگر بنویسم.»

روی جلد کتاب جدید یک گربه نشان داده شده است ـ حیوان خانگی محبوب استیو. عثمان با توضیح علاقه‌ی او و همسرش به گربه می‌گوید: «هرکسی که در خانه گربه دارد، در هر جای دنیا که باشد، هر زمانی که باشد، همیشه می‌گوید: آه، من خیلی دوست دارم پیش گربه‌ام برگردم.» در طول رمان، استیو در اصل فقط می‌خواهد دردسرهای دنیا را پشت سر بگذارد و به گربه‌ای به نزد نام ترابل بازگردد.

عثمان این مجموعه را ادامه‌ای بر کتاب‌های «باشگاه قتل پنج‌شنبه» می‌داند. او قصد دارد تا زمانی که مردم بخواهند آن‌ها را بخوانند نوشتن آن‌ها را ادامه دهد. او در مورد شخصیت‌های الیزابت، جویس، ابراهیم و رون می‌گوید: «می‌شود با آن‌ها سرگرم شد پس قصد ندارم هیچ‌یک از آن‌ها را بُکُشم.»

با این اوصاف او از ساختن گروه جدیدی از شخصیت‌ها لذت می‌برد و شروع به خلق مجموعه‌های دیگری در آینده را رد نمی‌کند. «همیشه کاری انجام می‌دهم که براساس جنایت یا رمز و راز باشد و به همه‌ی امکانات پیشِ رو نگاه می‌کنم.»

مجموعه‌ی «باشگاه قتل پنجشنبه»، 10 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و هر چهار کتاب این مجموعه تاکنون رکوردهای فروش بریتانیا را شکسته‌اند؛ همچنین اولین رمان «باشگاه قتل پنج‌شنبه» توسط کمپانی استیون اسپیلبرگ در حال اقتباس برای سینماست. «ما پرونده‌های قتل را حل می‌کنیم» توسط انتشارات پنگوئن رندوم هاوس در 12 سپتامبر 2024 منتشر خواهد شد.    

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.