جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

رهبران سمی/ تهدیدی جدی برای بشر

رهبران سمی/ تهدیدی جدی برای بشر

 

کتاب «رهبران سمی» نوشته‌ی بیل اِدی به همت انتشارات ترنگ به چاپ رسیده است. سیاستمدارانِ خودشیفته و ضداجتماعیِ پرتعارض، بزرگ‌ترین تهدید برای بشر و دموکراسی هستند. آن‌ها فراتر از سیاست، به‌دلیل اختلالات شخصیتی، مسبب اکثر مصائب جهان در طول تاریخ بوده‌اند. متأسفانه شرایط امروز نیز مانند گذشته است و این رهبران و سیاستمداران هنوز و همچنان وجود دارند.

این کتابِ مهم که نویسنده بارها می‌گوید درباره‌ی سیاست نیست و درباره‌ی شخصیت آدم‌هاست، ما را به سوی شناخت رهبران مستبد در طول تاریخ می‌برد که علی‌رغم نالایق بودن توانسته‌اند مردم را فریب دهند و به موقعیت‌های بالایی برسند و اثرات ویرانگری بر جای بگذارند؛ افرادی همانند هیتلر، استالین، مائو تسه‌تونگ، مک‌کارتی، نیکسون، ترامپ و...

این اثر که خواندنش برای هر شهروندی ضروری است، ابتدا شما را نگران می‌کند، بعد به شما آگاهی می‌دهد و درنهایت به سوی عمل سوق می‌دهد؛ عملی معقول و مؤثر.

بیل با شایستگی، ویژگی‌های افرادی را توصیف کرده است که هیچ کسب‌وکاری ندارند، در مناصب قدرت نیستند و حتی اقتدار خاصی هم ندارند ولی از آنجایی که یاد گرفته‌اند حتی با وجود ضرر جامعه، منافع شخصی خود را در اولویت قرار دهند، نقشه‌ای شوم را عملی می‌کنند. او در این کتاب طرفدار هیچ حزب و گروهی نیست و فقط به دنبال افرادی است که خواهان قدرت هستند.

پروفسور تانیا سوردین، رئیس دانشکده‌ی حقوق نیوکاسل در مورد این کتاب می‌گوید: درک اینکه چرا مردم از رفتارهای افراطی و غیرقابل‌توجیه رهبران پیروی و از آن‌ها حمایت می‌کنند، موضوع کتاب جدید بیل ادی است. چرا ما خودشیفته‌ها و افراد ضداجتماعی را انتخاب می‌کنیم و چگونه می‌توانیم این روند را متوقف کنیم. در این اثر شگفت‌انگیز، تأثیر پر فرازونشیب و وحشتناک وجود چنین رهبرانی و چگونگی شکل‌گیری این افراد و چرایی حمایت از آن‌ها در چهارچوب ویژگی‌های شخصیت و رفتارهای پرتعارض بررسی شده است. این کتاب ما را به سوی شناخت رهبران مستبد در طول تاریخ می‌برد که علی‌رغم نالایق بودن توانسته‌اند به موقعیت‌های بالایی برسند و اثرات ویرانگری بر جای بگذارند. نکته‌ی مهم اینجاست که این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا اگر با این جنس از رهبران در خانه، محل کار و جامعه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بتوانند از پسِ آن‌ها برآیند و راهکاری برای نجات بیابند همچنین به ما انگیزه می‌دهد تا درباره‌ی رفتارها و شخصیت‌های این دسته از رهبران بیشتر فکر کنیم و رویکردی برای بازسازی آینده‌مان بیابیم.

قسمتی از کتاب رهبران سمی:

استالین همیشه میل شدیدی برای تسلط بر دیگران داشت. او نسبت به سایر کودکان بی‌رحم بود، اما از زیردستان و نوچه‌های خود محافظت می‌کرد. استالین دائماً از بچه‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر از خودش سرپیچی می‌کرد. او اراده‌ای برای قدرت به نمایش گذاشت که تا آخرین روزهای زندگی با او باقی مانده بود. «سوسو (نام مستعار او در آن زمان) عضو یک باند محلی بود، اما اغلب پیشِ گروه مخالف آن‌ها می‌رفت؛ زیرا از اطاعت از رئیس باند خود امتناع می‌کرد. او احساسی انتقام‌جویانه نسبت به هرکسی که بالاتر از خودش قرار گرفته بود داشت.» استالین به محض اینکه از کنترل مادرش خارج شد، در همان کودکی، باید رهبر می‌شد.

اینکه استالین از اوایل کودکی شخصیت پر تعارضی داشت، کاملاً واضح به نظر می‌رسد؛ بسیار واضح‌تر از هیتلر. او همچنین از کودکی پرخاشگری شدیدی داشت که هیچ‌کس حتی مادرش نمی‌توانست آن را مهار کند. بی‌رحمی او به‌خوبی با ویژگی‌هایی که یک جامعه‌شناس به دنبالِ آن است مطابقت داشت. او شخصیت خودشیفته‌ای داشت که گاهی با اعتمادبه‌نفس اشتباه گرفته می‌شد و سبب این بود که مردم تمایل داشته باشند از او پیروی کنند.

با وجود اینکه سِمَت او به‌عنوان دبیر کل سمتی کاملاً اداری بود، او از شخصیت تهاجمی و مهارت‌های اداری خود برای تبدیل نقش خود به رهبر حزب کمونیست پس از مرگ لنین در سال 1924 استفاده کرد. در سال 1929، او تمام قدرت را به دست گرفت. استالین تا زمان مرگش در سال 1953 دیکتاتور قدرتمند اتحاد جماهیر شوروی بود.

رهبران سمی را الناز معتمدی ترجمه کرده و کتاب حاضر در 302 صفحه‌ی رقعی و با جلد نرم چاپ و روانه‌ی کتابفروشی‌ها شده است.

خرید کتاب رهبران سمی

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.