جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

رونق در هر وضعیت اقتصادی/ ۹ راهکار برای سوددهی زیاد و پایدار در کسب‌وکار

رونق در هر وضعیت اقتصادی/ ۹ راهکار برای سوددهی زیاد و پایدار در کسب‌وکار

کتاب «رونق در هر وضعیت اقتصادی»، نوشته‌ی جِی آبراهام، به همت انتشارات نگاه نوین به چاپ رسیده است. هرچند رکودهای اقتصادی باعث دردسرند، فرصت‌های کشف حوزه‌های رشد در وضعیت‌های سخت در مقایسه با دوره‌های رونق بسیار بیشترند.

در وضعیت اقتصادی بد، می‌توانید از رقیبان جلو بزنید، کارهای شگفت‌انگیز انجام دهید، قوی‌تر شوید و خیلی کارها انجام دهید. مهم‌ترین مسأله این است که اگر شیوه‌ی استفاده از وضعیت‌های سخت را بدانید، می‌توانید به‌آسانی برنده شوید. در چنین وضعیت‌هایی همه در حال خارج شدن از دور مسابقه‌اند و شما می‌توانید خط پایان مسابقه را مشاهده کنید. همه به عقب نگاه می‌کنند، ولی نگاه شما به جلوست. آن‌ها وحشت‌زده شده‌اند و شما در حال ثروت‌اندوزی هستید. در حقیقت شما در حال مشاهده‌ی فرصت‌ها و بازارها، معاملات و حوزه‌های فکری فراموش‌شده‌اید که هیچ‌کس دیگری در وضعیت‌های مناسب مشاهده نکرده است و قطعاً در دوران سختی‌های مالی هم مشاهده نخواهد کرد.

نویسنده می‌گوید؛ در این کتاب به شما یک قول منحصربه‌فرد می‌دهم. در صورت مثبت بودن همه‌ی شاخص‌ها، همگان می‌توانند راه موفقیت را به شما یاد بدهند، ولی من به شما نشان خواهم داد که چگونه می‌توانید در دوره‌هایی که تصویر مالیِ ملی و جهانی بسیار تیره‌وتار است، به موفقیت دست پیدا کنید.

کسب‌وکارها می‌توانند حتی بدون آنکه مالکان یا مدیران کلیدی آن‌ها متوجه شوند، به وضع ثابت برسند یا راکد شوند. هر کسب‌وکار ممکن است به مدت چند سال متوالی هر سال به رشد افزایشی دست پیدا کند و با این همه در وضعیت رکود و توقف باشد. چرا؟ چون کارآفرینان و مدیران اجرایی اغلب به کارهای اشتباه توجه می‌کنند و نمی‌دانند چگونه می‌توانند مشکلاتی را که باعث درجا زدن کسب‌وکار می‌شود، حل کنند.

هدف این کتاب این است که در شناسایی شیوه‌های مختلفی که باعث توقف و رکود کسب‌وکار می‌شوند، به کارآفرینان و مدیران اجرایی کمک کند و ابزارهایی را برای خروج از این وضعیت و رسیدن به رشد تصاعدی در اختیارشان قرار دهد. برای رسیدن به این هدف، جِی کمکتان خواهد کرد تا نُه مشکل مهمی را که باعث می‌شوند کارآفرینان و مدیران اجرایی به جای کوشش در جهت رشد و شکوفایی، فقط برای بقا تلاش کنند شناسایی کنید.

مهم نیست کسب‌وکاری به یک، دو یا چند مورد از این مشکلات مهم دچار باشد؛ چون نتیجه‌ی آن یکسان است و آن اینکه مالکان، مدیران اجرایی یا کارآفرینان به همه‌ی رشد، موفقیت و شکوفایی ممکن دست پیدا نخواهند کرد. به فعل درآوردن این توان حقیقی و تشخیص مسائل خاصی که هر خواننده/ مالک/ کارآفرین/ کارمند با آن روبه‌روست، رسالت این کتاب است.

قسمتی از کتاب رونق در هر وضعیت اقتصادی:

مفهوم برترین و بهترین کاربرد، بسیار ساده است. صرفاً باید زمان و استعدادهایتان را با حداکثر توان موجود به کار بگیرید؛ به همین سادگی و با این همه اکثر کسب‌وکارهای جهان نمی‌توانند آن را درست به کار گیرند. اگر از مفهوم برترین و بالاترین کاربرد استفاده نکنید، توان، سود و آینده‌تان را هدر می‌دهید. اولاً اکثر افراد نمی‌دانند کدام‌یک از اقلام موجود در فهرست کارهای آن‌ها در واقع برترین و بهترین است. اگر با خودتان فکر می‌کنید: «من هم مطمئن نیستم این موضوع را می‌دانم یا نه» به احتمال زیاد با یک سوم یا کمتر از ظرفیت‌تان کار می‌کنید، چون زمانتان را صرف وظایفی می‌کنید که اهمیت بسیار کمتری دارند و باعث رسیدن به نتایج بسیار کوچک‌تر از آنچه می‌توانید بدان دست پیدا کنید، می‌شوند. این به معنای میزان زیادی از بهره‌وری‌ است که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید!

بیایید همین حالا تمرینی انجام دهیم که در شناسایی برترین و بهترین اقلام کمکتان می‌کند. کار را با نوشتن سه مورد از وظایفی که برای انجام آن‌ها پول دریافت می‌کنید شروع کنید. بعد این وظایف را به وظایف فرعی، غالباً حدود هفت وظیفه‌ی فرعی تفکیک کنید. سرانجام بر مبنای ارتباط آن‌ها، شایستگی خودتان و اشتیاق حقیقی‌تان برای انجام آن‌ها به هرکدام از آن‌ها سه نمره‌ی متفاوت بدهید.

حالا زمان مرور آنچه نوشته‌اید، رسیده است. اگر این وظیفه مرتبط نیست، ولی شما برای انجامش صلاحیت دارید، انجامش وقت‌ تلف‌ کردن است. اگر شایستگی شما در انجام یک تکلیف خاص از حد میانگین کمتر است، شما کارآمدترین فرد برای انجام کار نیستید و این به معنای صرف انرژی عظیم و وقت ‌تلف ‌کردن است. مثلاً چرا باید نیمی از روزتان را صرف بررسی کارت حضور و غیاب کارکنان کنید؟ منظورم این نیست که کارت‌های حضور و غیاب نباید بررسی شوند، بلکه منظورم این است که شما نباید بررسی‌شان کنید. از کسی دیگر بخواهید که این کار را انجام دهد و آن‌وقت کار او را به‌صورت موضعی بررسی یا ممیزی کنید.

این تمرین کمکتان می‌کند تا متوجه شوید کدام‌یک از تکالیف را باید به‌طور دائمی از فهرست کارهای روزانه‌تان حذف کنید تا بتوانید در جایگاه قدرتی قرار بگیرید که بالاترین بازده را به دست می‌دهد. وظایف کلی و وظایف فرعی شما هرچه باشند، لازم است به مهم‌ترین وظایف بپردازید.

رونق در هر وضعیت اقتصادی را سعید روینده ترجمه کرده و کتاب حاضر در ۲۷۵ صفحه‌ی رقعی با جلد نرم و قیمت ۱۲۵ هزار تومان چاپ و روانه‌ی کتابفروشی‌ها شده است.

خرید کتاب رونق در هر وضعیت اقتصادی    

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.