جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

روبی بریجز کیست و چرا کتاب تصویری حقوق مدنی او اهمیت دارد؟

روبی بریجز کیست و چرا کتاب تصویری حقوق مدنی او اهمیت دارد؟

روبی بریجز چهره‌ی افسانه‌ای جنبش حقوق مدنی ایالات متحده، کتاب جدیدی برای کودکان منتشر کرده است.

به گزارش یورو نیوز، برای کسانی که با نام روبی بریجز آشنا نیستند، نام او با یکی از مهم‌ترین اولین روزهای مدرسه در تاریخ گره خورده است.

در سال ۱۹۵۴، تنها سه ماه قبل از تولد او، دادگاه عالی ایالات متحده مدارس جداگانه برای کودکان سیاه و سفید را مغایر با قانون اساسی دانست. علی‌رغم تصمیم مهم در سراسر ایالات متحده، بسیاری از ایالت‌های جنوبی تبعیض نژادی را حذف نکردند و نیروهای پلیس در این ایالت‌ها نیز حکم فدرال را اجرا نکردند.

در سال ۱۹۶۰، قاضی جی. اسکلی رایت به مدارس نیواورلئان و لوئیزیانا دستور داد تا تبعیضی برای دانش‌آموزان سیاه‌پوست و سفیدپوست قائل نشوند و این درست زمانی بود که مدرسه ابتدایی برای روبی بریجز شروع شده بود. بریجز قبلاً در سال ۱۹۵۹، در مهدکودکی که قانون تفکیک نژادی را به مرحله‌ی اجرا درآورده بود شرکت کرده بود. با وجود اینکه رسماً به مدارس دستور داده شده بود که تفکیک‌نژادی را ملغی کنند، اما آن‌ها همچنان یک آزمون دشوار را برای کاهش حضور سیاه‌پوستان ترتیب می‌دادند.

شش کودک سیاه‌پوست برای حضور در مدارس سفیدپوستان در نیواورلئان، از جمله بریجز، آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتند، اما علی‌رغم این امر، سه نفر از این دانش‌آموزان سیاه‌پوست به مدرسه شماره ۱۹ مک دونو رفتند، دو نفر دیگر درنهایت تصمیم گرفتند در مدرسه قدیمی سیاه‌پوست خود بمانند و بریجز را ترک کردند تا به‌عنوان تنها دانش‌آموزِ سیاهپوست در مدرسه ابتدایی ویلیام فرانتز تحصیل کند.

بریجز تنها شش سال داشت، وقتی چهار ژنرال فدرال، در اولین روز مدرسه‌، همراهی‌اش کردند. او اولین روز خود را در مدرسه و در دفتر مدیر، با مادرش گذراند؛ زیرا همه‌ی بچه‌های سفیدپوست در تحریمی که والدین رهبری‌اش می‌کردند شرکت نکردند. در روز دوم، زمانی‌که والدین سفیدپوست، لوید اندرسون فورمن، دختر پنج ساله خود، پم را به مدرسه بردند، تحریم شکسته شد. تنها معلم سفیدپوستی که با تحصیل بریجز موافقت کرد، باربارا هنری بود.

بریجز تأثیر باربارا هنری بر زندگی خود را به یاد می‌آورد.

اکنون و پس از گذشتِ سال‌ها، بریجز تجربه‌ی خود را به کتاب مصور کودکان تبدیل کرده است.

«من روبی بریجز هستم» با تصویرگری نیکولاس اسمیت همراه شده است. این کتاب دارای واژه‌نامه‌ای است که اصطلاحاتی مانند «دادگاه عالی» و «قانون» را برای کودکان توضیح می‌دهد.

بریجز می‌گوید: «این انعکاسی واقعی از چیزی است که در پیش چشمان من اتفاق افتاده است.»  

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.